Sunday, 8 May 2016

Idea mula bisnes RM100

Teks: Anisah Abd Rahman

Assalamualaikum

Selamat petang dan selamat berhujung minggu kepada anda yang sedang baca blog saya ni. Alhamdulillah kita semua sihat.

petang ni saya nak share perkongsian dari mentor saya tentang RM100.

Apa kita boleh buat dengan RM100? jika saya cakap dgn RM100 kita boleh mula satu perniagaan yg hebat, mesti awak senyum sinis dan tidak percaya kata-kata saya.

tetapi benar dgn RM100 kita boleh mulakan langkah pertama. kita mula dengan mendaftar dan hadiri kelas.

*[SEMUA ORANG LAYAK BERIMPIAN]*

Ada modal besar, baru mudah nak berjaya? ~tidak~

Dulu saya selalu rasa macam tu.
Bila saya tengah struggle nak cari duit, saya akan fikir macam tu.
_"Kalau saya ada RM50,000 sekarang, baru mudah sikit nak berjaya. Ni ada RM100 je dalam poket, tak ke mana lah jawabnya!"_

Percayalah, pada satu tahap, semua orang akan rasa modal wang tu paling utama.
Iya lah, nak makan pun bercatu, ini nak fikir pasal modal iklan FB lah, apa lah, macam tak logik!

*Tapi saya nak share sesuatu.*

Bila Allah swt dah buka pintu rezeki untuk kita seluas-luasnya,
➡Dari *RM100*, kita mula berniaga, dengan mudah ia menjadi *RM500*.
➡Dari *RM500*, tiba-tiba jadi *RM2000* dalam masa singkat.
➡Dari *RM2000*, pejam celik pejam celik, jadi *RM5000* simpanan kita.
➡Dari *RM5000*, ia bertambah dan bertambah.

Semua datang tidak diduga, sehingga kita rasa seperti mimpi.

Saat itu baru kita rasa, luasnya rezeki Allah swt hidangkan untuk kita.

*_RM100,000 tidak datang bergolek dalam satu malam._

Ianya datang berperingkat.

*RM100* dalam poket anda sekarang, itu mungkin boleh jadi permulaan ke *RM100,000* anda yang pertama.

Jadi jangan pernah putus harapan, tidak kira berapa wang dalam simpanan.

*Semua orang layak berimpian!!*

idea cara jana pendapatan yg anda tidak pernah terfikir

ganjaran apabila kita berjaya dalam perniagaan in



No comments:

Post a Comment