Tuesday, 22 July 2014

JANA PENDAPATAN BERSAMA TUNETALK-TONEEXCEL

JANA PENDAPATAN BERSAMA TUNETALK-TONEEXCEL

Bisnes murah dan simple tak perlu keluar modal yang besar. Bukan MLM , Bukan Jual Topup , Bukan Pelaburan Wang , Hanya jadi penguna kepada simkad ini dan perkenalkan kepada orang lain... Anda dapat komisyen dan jika orang ini guna dan topup anda dapat lagi komisen dari mereka dan jika mereka perkenalkan lagi kepada orang lain juga dan orang itu topup anda dapat lagi komisyen dari mereka juga dan seterusnya...

Yang bagusnya biz ini, anda tak perlu suruh atau paksa org untuk beli topup supaya anda mendapat komisen. Mereka akan beli topup dengan sendiri bila kredit habis.

Berminat nak tahu dan ingin buat business niii. Cepat dan Rebut peluang baik ini yang hanya ada sekali dalam seumur hidup kita...

Hubungi saya untuk keterangan lanjut dan mendapatkan simkad.


call/sms/wassap: 011 12391595


Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Amway/pembelian produk Amway/menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
email:anisahabdrahman@gmail.com
whatsapp: 011 12391595

Wednesday, 9 July 2014

3 Perkara Untuk Berjaya

Teks: Anisah Abd Rahman

Assalamualaikum dan selamat pagi.
Pagi yang segar, selesai siapkan si kakak untuk dihantar ke sekolah. Menulis sebentar menunggu kakak minum susu sebagai sarapan sebelum ke sekolah.

Alhamdulillah nikmat menghantar sendiri anak ke sekolah juga dikira rezeki. Hantar depan pintu pagar, salam dan cium tanpa perlu tergesa-gesa.

Syukur saya ditemukan sebagai Usahawan Bebas Amway, saya bekerja mengikut masa saya sendiri. Jika saya tidak rebut peluang ini semasa ia datang kepada saya dahulu, mungkin saya tidak dapat merasai nikmat hari ini iaitu menghantar anak sendiri ke sekolah.

Amway. Semua orang boleh menjadi Usahawan bebas Amway asalkan anda ada 3 ciri-ciri seperti dibawah. Mudah sangat kerana tidak memerlukan kelayakan SPM atau degree.

Sekian, dulu perkongsian pagi ini, masa untuk kakak pergi sekolah.




Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Amway/pembelian produk Amway/menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
email:anisahabdrahman@gmail.com
whatsapp: 011 12391595

Tun Mahathir, seorang motivator yang hebat

Teks: Anisah Abd Rahman

Assalamualaikum. Alhamdulillah sudah sepuluh hari kita menjalani ibadah berpuasa. Terlalu pantas masa bergerak, sedar-sedar dah sepuluh hari saya berjaya puasa penuh dan sentiasa bertenaga walaupon saya menyusukan anak yang yang berusia 77 hari.

Apa rahsianya, tkla rahsia pon kan, setiap hari bangun sahur minum air yang bersusu +oat + kurma dan makanan lain jika rasa berselera nk makan. Selain itu saya turut menambah supplement dalam diet harian saya.

Setiap hari saya ambil:
1.Vitamin C
2.Multivitamin/mineral
3.Kalsium.

Alhamdulillah semua vitamin ni sangat membantu saya kekal cergas sepanjang hari. Ini la yg dikatakan rezeki dalam bentuk lain selain wang. Syukur ya Allah dengan pemberianMu.

Banyak yang nak kongsi dengan kawan-kawan sehingga lari tajuk yang dipilih. Sebenarnya apa yg saya nak ceritakan ialah tentang seminar saya hadiri semasa masih kerja di Felda. Berpeluang dapat hadiri Majlis bersama Tun Mahathir sebelum menamatkan perkhidmatan.

(Dah setahun tulis barus sempat nak post sekarang kan.)
Baca je la kan...

Alhamdulillah Isnin yg hebat. Kami semua warga Felda diberi peluang untuk menghadirkan diri ke majlis yg telah dirancang dgn sempurna sekali bersama Negarawan Ulung Negara Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad di PWTC.

Kenapa tertubuhnya Felda? Memberi peluang pekerjaan kepada penganggur.

Segalanya bermula secara kecil-kecilan, sekiranya kita terus menjaga dan membaja ia akan menjadi besar.

Kekayaan tak datang dari langit, kekayaan mesti dari usaha kita dan dibantu oleh kerajaan.

Kebahagian hari ini adalah disebabkan pengorbanan org terdahulu.

Kita di Malaysia, dapat banyak nikmat kerana pemimpin sgt perihatin dgn nasib rakyat. Sebagai contoh wujudnya skim seperti Felda. Rakyat patut berterima kasih. Banyak perubahan telah berlaku

Tun hidup dalam 3 era. Era semasa dijajah, pada zaman ini melayu sangat menderita. Kita dihina.

Apabila jadi manusia kita harus pandai bersyukur. Bukan menggigit jari org yg membantu kita atau yg memberi kita makan. Manusia dikurniakan akal fikiran untuk membezakan yg baik dan yg buruk.

Tun nasihat kami semua supaya pandai mengurus wang dan kekayaan dengan sempurna supaya kekayaan semakin bertambah dan boleh diwarisi kepada keturunan kita.

Inilah sedikit sebanyak kata2 Tun yg aku ingin kongsikan.
For me Tun memang negarawan terulung, kata2nya penuh bermakna dn penuh dengan nasihat.

Tun seorang yg berwawasan dan berfikiran jauh.

In Shaa Allah transformasi aku untuk menjadi seorang WAHM berjalan dengan lancar. Kebahagian bukan hanya diukur dari segi wang semata, tetapi kualiti masa dan ketengan akal dan fikiran.


Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Amway/pembelian produk Amway/menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
email:anisahabdrahman@gmail.com
whatsapp: 011 12391595

Wednesday, 2 July 2014

Wawasan, Keazaman dan Kecekalan

Teks: Anisah Abd Rahman

Alhamdulillah dah Ramadhan ke-4. Sambil menonton televisyen, iaitu rancangan feveret Azam Ramadhan Su. Dengar en posmen masukkan surat ke peti pos. Terus pergi ambik kerana saya agak mesti majalah kegemaran saya dah sampai.

Majalah apa? Hihihi majalah Amagram. Hanya ahli amway sahaja yang akan menerima majalah ini setiap bulan. Berita hebat yang saya terima apabila buka Amagram bulan ini. Tentulah kehebatan produk Amway yang menjadi pilihan ramai. Anda?? Belum percaya kan? Kami yg menggunakan produk saya yakin dan gembira kerana peluang jana pendapatan sentiasa ada.

Helaian demi helaian saya selak, sangat tertarik dengan perkongsian Pengedar Terus Intan Pengasas iaitu bekas seorang posmen dan berkelulusan Sijil rendah pelajaran. Katanya kita harus faham bahawa falsafah Amway ialah " sebelum anda berjaya, bantu orang lain berjaya dahulu". dari situ saya rasa tercabar, jika Pak Lah seorang bekas posmen boleh berjaya. Saya bekas akauntan pon pasti boleh berjaya.

Nasihat Pak Lah, dalam Amway setiap orang yang mempunyai wawasan, keazaman dan kecekalan pasti berjaya. Bagi orang yang malas dan enggan belajar, Amway bukanlah sebuah perniagaan yang mudah difahami, tetapi bagi orang yang rajin dan berfikiran positif. Ia memang mudah.


Cukup dulu keterujaan saya untuk hari ini, saya nak sambung kemas rumah dahulu kemudian mahu merancang perniagaan Amway saya supaya mampu mendaki lebih jauh.

Anda? Buat keputusan hari ini jika ingin saya tunjukkan jalan mencapai impian kita bersama.



Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Amway/pembelian produk Amway/menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
email:anisahabdrahman@gmail.com
whatsapp: 011 12391595

Tuesday, 1 July 2014

Saya tidak suka menjual, saya tidak suka mencari-cari orang

Teks: Anisah Abd Rahman

Assalamualaikum dan salam Ramadhan. Alhamdulillah masih ada masa menambah amal kebaikan untuk mendapat syurga yang dijanjikan.

Rasanya semua orang dah tahu apa perniagaan yang saya jalankan. Saya sangat bahagia dan mencintai dengan pekerjaan yang saya lakukan. Walaupon pekerjaan saya ini termasuk dalam kategori MLM atau di panggil Network Marketing.

Saya sangat cinta dan bahagia dengan apa yang saya lakukan kerana saya paham apa yg saya pilih dan saya memahami pelan perniagaan yang saya sertai ini.

Dengan menggunakan akal saya yang waras, setelah melihat dan memahami pelan pemasaran Amway, ia sangat hebat dan tiada unsur penipuan. Dalam pelan pemasaran ini, saya lihat ia adalah cara terbaik untuk kita semua mendapat kebebasan masa dan wang.

Saya tahu, kebebasan masa dan wang adalah impian setiap orang. Oleh kerana saya yakin pelan pemasaran Amway boleh membantu kita bersama untuk capai impian, saya tanpa merasa sebarang paksaan atau malu untuk berkongsi apa yang saya tahu. Berkongsi perkara yang baik boleh tambah pahala kerana membantu kehidupan orang lain kepada yang lebih baik disamping mengembangkan perniagaan kita.

Jadi, apakah masalah kita memberi alasan saya tidak suka menjual dan mencari orang?

Pada pendapat saya jika anda keluarkan alasan seperti di atas, sebenarnya anda masih belum paham pelan pemasaran perniagaan yang anda sertai. Sekiranya anda telah paham, anda tidak akan ada masalah untuk berkongsi.

Tidak suka mencari orang? Apa salahnya kita mencari orang untuk kongsi idea. Kita cari orang untuk bantu mereka hidup lebih baik seperti kita. Kita hanya kongsi idea, keputusan ditangan mereka. Jika rasa kita cuba menipu mereka, mereka tidak perlu menyertai kita. Kita kongsi idea jana pendaptan seiklas hati kita.

MasyaAllah kawan-kawan. Kita sebagai seorang Islam, kita perlu memilih perniagaan yang berkat, bukan perniagaan untuk menipu kawan-kawan. Sekiranya saya melihat perniagaan itu satu penipuan, Saya sendiri tidak akan buat.

Oleh kerana saya nampak Amway adalah peluang terbaik untuk kita semua. Istilah mencari-cari orang bukanlah masalah besar untuk saya. Malah boleh sumbang pahala kan.

Jika ini masalah bagi anda, pahami sebaik-baiknya pelan marketing Amway dan bertanya kepada yang telah berjaya.
Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Amway/pembelian produk Amway/menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
email:anisahabdrahman@gmail.com
whatsapp: 011 12391595