Monday, 25 August 2014

Kerana hendak mudah, kita terlupa tentang penjimatan

Teks: Anisah Abd Rahman

Salam Isnin untuk pembaca semua,
Kita kini di penghujung syawal, bagi yang masih mengadakan rumah terbuka, berbelanja lah secara berhemah tanpa melakukan pembaziran.

Apa yang mudah dan apa yg jimat. Adakah anda tahu bahawa dengan telepon mudah alih kita hari ini kita boleh berjimat dan jana pendapataan?

Kebanyakkan kawan-kawan saya apabila ditanya mereka lebih suka menggunakan line berbanding prepaid. Leceh untuk ke kedai membeli top up.

Saya lebih suka menggunakan top up kerana saya rasa lebih mudah mengurus kewangan saya. Dan lebih menyeronokkan saya apabila ada simkad Tone yg boleh menjadi gaji untuk saya setiaap bulan.

Saya telah tukarkan apa yg dianggap perbelanjaan/ kos pada orang lain menjadi pendapatan kepada saya.

Tidak semua perkara yg mudah itu menguntungkan. Sebagai contoh apabila memilih untuk menggunakan line, selamanya bil telepon bulanan menjadi kos kehidupan dan bukan pendapatan.

Apa yg jimat, sama-sama kita lihat contoh pengiraan yg telah saya sediakan.

Hárga data internet paling murah. Hanya dí Tone Excel.

Top up : RM100
Apa yg kita boleh dapat:

Langgan 1gb : RM 2/sebulan
Baki kredit tinggal : RM98

Langgan 3gb : RM 59/sebulan
Baki kredit tinggal RM41

Dpt PA Insuran 100k
Dpt Points 240
Dpt Cabutan Bertuah
Berminat ??
SMS/WHATSAPP 011-12391595

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204511878618309&set=a.2054708528665.126714.1273113570&type=1&relevant_count=1

Sekian.
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

No comments:

Post a Comment