Tuesday, 1 July 2014

Saya tidak suka menjual, saya tidak suka mencari-cari orang

Teks: Anisah Abd Rahman

Assalamualaikum dan salam Ramadhan. Alhamdulillah masih ada masa menambah amal kebaikan untuk mendapat syurga yang dijanjikan.

Rasanya semua orang dah tahu apa perniagaan yang saya jalankan. Saya sangat bahagia dan mencintai dengan pekerjaan yang saya lakukan. Walaupon pekerjaan saya ini termasuk dalam kategori MLM atau di panggil Network Marketing.

Saya sangat cinta dan bahagia dengan apa yang saya lakukan kerana saya paham apa yg saya pilih dan saya memahami pelan perniagaan yang saya sertai ini.

Dengan menggunakan akal saya yang waras, setelah melihat dan memahami pelan pemasaran Amway, ia sangat hebat dan tiada unsur penipuan. Dalam pelan pemasaran ini, saya lihat ia adalah cara terbaik untuk kita semua mendapat kebebasan masa dan wang.

Saya tahu, kebebasan masa dan wang adalah impian setiap orang. Oleh kerana saya yakin pelan pemasaran Amway boleh membantu kita bersama untuk capai impian, saya tanpa merasa sebarang paksaan atau malu untuk berkongsi apa yang saya tahu. Berkongsi perkara yang baik boleh tambah pahala kerana membantu kehidupan orang lain kepada yang lebih baik disamping mengembangkan perniagaan kita.

Jadi, apakah masalah kita memberi alasan saya tidak suka menjual dan mencari orang?

Pada pendapat saya jika anda keluarkan alasan seperti di atas, sebenarnya anda masih belum paham pelan pemasaran perniagaan yang anda sertai. Sekiranya anda telah paham, anda tidak akan ada masalah untuk berkongsi.

Tidak suka mencari orang? Apa salahnya kita mencari orang untuk kongsi idea. Kita cari orang untuk bantu mereka hidup lebih baik seperti kita. Kita hanya kongsi idea, keputusan ditangan mereka. Jika rasa kita cuba menipu mereka, mereka tidak perlu menyertai kita. Kita kongsi idea jana pendaptan seiklas hati kita.

MasyaAllah kawan-kawan. Kita sebagai seorang Islam, kita perlu memilih perniagaan yang berkat, bukan perniagaan untuk menipu kawan-kawan. Sekiranya saya melihat perniagaan itu satu penipuan, Saya sendiri tidak akan buat.

Oleh kerana saya nampak Amway adalah peluang terbaik untuk kita semua. Istilah mencari-cari orang bukanlah masalah besar untuk saya. Malah boleh sumbang pahala kan.

Jika ini masalah bagi anda, pahami sebaik-baiknya pelan marketing Amway dan bertanya kepada yang telah berjaya.
Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Amway/pembelian produk Amway/menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
email:anisahabdrahman@gmail.com
whatsapp: 011 12391595

No comments:

Post a Comment