Sunday, 11 May 2014

Bisnes Networking: Dikenali sebagai biz cari-cari orang

Teks: Anisah Abd Rahman
Assalamualaikum,
Menjadi surirumah sambil jana pendapatan adalah bonus yang sangat berharga. Ia bukanlah perkara yang mustahil jika kita mahu dan rajin berusaha.

Saya seorang suri rumah jana pendapatan apabila menggunakan produk amway. Saya pernah merasa sangat marah dan rugi kepada diri sendiri kerana lambat mengetahui pelan pemasaran Amway ini.
Apabila saya mengetahui pelan pemasaran Amway yang hebat ini, saya rasa sangat bertanggungjawab untuk berkongsi idea dengan semua cara jana pendapatan yang boleh dibuat oleh sesiapa sahaja. Oleh itu, hampir setiap hari saya akan berkongsi tentang kehebatan produk Amway dan manfaatnya kepada rakan FB saya.

Apabila berkongsi akan ramai yang PM dan bertanya bagaimana caranya. Alhamdulillah Allah bukakan hati mereka untuk bersama saya. Tidak kurang juga ada yg bertanya dan merasa sangsi dengan kebolehan sendiri.

Setelah saya ceritakan pelan pemasaran Amway, ada yang memberi respon, saya tak minat dengan bisnes cari-cari orang. Sungguh jujur dan ikhlas saya katakan, setelah memahami pelan pemasaran Amway, saya langsung tidak merasa sentap apabila mendapat respon sebegini. Saya tidak rasa rugi, ramai lagi prospek lain yang saya boleh berkongsi.

Bisness cari-cari orang- orang yang tidak paham erti bisnes networking memang akan memandang rendah kepada bisnes Amway ini. Cuba anda fikirkan bisnes apa yang tidak melibatkan orang. Semua transaksi/ pekerjaan melibatkan orang, kerana hanya orang yang pandai menggunakan wang. Adakah kucing atau beruang pandai mengunakan wang?

Jual nasi lemak libatkan orang, jual kek libatkan orang, jual baju juga melibatkan orang. Alasan tidak suka cari-cari orang hanya sekadar alasan. Siapa yang mempunyai alasan perlu lebihkan mencari motivasi untuk diri sendiri jika ingin berjaya. Tiada siapa dapat bantu anda, jika anda tidak bantu diri anda sendiri.
Sekian dulu perkongsian saya hari ini.

Jika anda ingin mengetahui lanjut tentang jana pendapatan bersama Amway boleh hubungi saya.

Email: anisahabdrahman@gmail.com
Wechat: Anisah Abd Rahman
Whatsapp: 011-12391595
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone







No comments:

Post a Comment