Friday, 7 February 2014

Tips Mudah Post Entry Blog Melalui Email

Teks: Anisah Abd Rahman

Assalamualaikum.


Kawan-kawan hari ini saya nak kongsikan bagaimana nak post entry blog melalui email.
Bagi saya ia sangat mudah. Kenapa saya cakap ia mudah? Kadang-kadang kita berada dikawasan yang sangat perlahan capaian internetnya. Oleh itu, ini la penyelesaian untuk saya.

Sebelum kita boleh post entry melalui email terlebih dahulu kena la setting email address di bahagian setting blog dan pergi kepada mobile and email. Masukkan alamat email dan simpan. Maka sekarang boleh la mula berblog dimana-mana.

Entry ini saya tulis dari myBB sambil teman anak saya layan cerita ipin upin. Sangat mudah kan.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

  1. assalammualaikum..salam kenal...wah entri yg menarik ni..boleh lah saya try pula...selalu buat ikut mobile..belum pernah pula cuba ikut email...

    ReplyDelete