Tuesday, 11 February 2014

MasyaAllah dasyat rupanya seorang isteri yang bekerja dari rumah (WAHM)

Teks: Anisah Abd Rahman

Assalamuailaikum rakan maya sekalian. Jom berehat sebentar setelah penat menguruskan kerja-kerja rumah dan bisnez.

Hari ini ketika sibuk dan badan terasa keletihan mengemas rumah, teringat semasa saya bekerja diluar rumah. Walaupon sibuk tetapi keletihan tidak terasa sangat kerana kita hanya fokus kepada kerja kerja diatas meja kita.

Apabila menjadi seorang isteri bekerja dari rumah terlalu banyak kerja yg perlu disiapkan dan tidak boleh ditangguh-tangguh, jika ditangguh maka huru harala seharian kita.

Dirumah, sayala bos saya la kuli, saya cleaner, saya tukang masak, saya pengasuh, saya drebar, saya tukang jahit dan segalanya.

Ya Allah hari ini di saat kandungan anak ke 3 memasuki minggu ke 28, terasa sangat cabarannya. Moga saya terus bertahan. Faktor usia mungkin salah satu punca kenapa mengandung kali terasa dugaan.

Bagi mengatasi kekurangan kalsium dan mengelak tekanan perasaan, vitamin wajib yang saya mesti ambil ialah calcium magnesium yg dirumus khas bersama pekatan Alfafa dari Nutrilite. Selain tu saya juga mengambil multivitamin dan vitamin C.

Sekian dulu yer kawan-kawan.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment