Friday, 15 November 2013

Kesihatan lebih bermakna dari kekayaan, Hidup lebih bermakna jika kita memiliki kedua-duanya

Teks: Anisah Abd Rahman

Selagi kita tidak cuba minum selagi itu la kita tidak akan tahu khasiat All Plant Protein ni.

Sebelum ini saya pernah makan satu jenama yang lain, tetapi saya tidak berapa gemar bau soya yang agak kuat dan tekstur nya yang sedikit kasar.

Saya still mencari produk yang terbaik untuk diri saya. Atas kesedaran saya seorang ibu menyusu, saya sentiasa buat research product yang mampu memberi saya tenaga dan protein yang cukup.

Saya akui pengambilan protein saya setiap hari memang tak cukup kerana saya ni jenis memilih makanan yang saya suka sahaja untuk dimakan. saya tidak mengikut jadual keperluan makanan yang disaran.

Bagaimana saya boleh menyalurkan makanan yang berkhasiat untuk anak saya jika saya sendiri memilih makan yang tidak seimbang.

Kita tahu keperluan protein seorang wanita dan ditambah ibu menyusu adalah tinggi, Apabila saya fikirkan, keperluan perotein saya memang tidak cukup. Saya perlu menambahnya untuk diri saya dan untuk kesihatan si comel yang tersayang.

Saya juga pernah mendengar satu ceramah kesihatan yang bertajuk keperluan protein dalam badan kita. Salah satu kepentingan protein adalah untuk menggantikan dan membentuk sel yang sihat. sekiranya protein yang diperlukan tidak mencukupi, sel akan terbentuk dari lemak dan akhirnya sel itu akan menjadi tidak sempurna.

Sel yang tidak sempurna akan menjadi punca pelbagai penyakit.

Takut kan?
Biarla hari ini kita berbelanja lebih sikit demi kesihatan yang berpanjangan.

Semua orang tahu,apabila kita mendapati penyakit yang kronik, kehidupan kita 100 peratus akan berubah.

Badan yang sihat mampu mnejana pendapatan yang lebih besar. Tetapi badan yang sudah mempunyai penyakit yang kronik, wang yang berjuta pon tiada makna..dan akhirnya akan habis begitu sahaja.

Mana satu pilihan anda? fikir-fikirkan lah ye sahabat.

No comments:

Post a Comment