Sunday, 20 October 2013

Tips Jimat: Belanja barang dapur di Pasar Borong

Teks: Anisah Abd Rahman

Alhamdulillah hari ahad yang mengembirakan,
Hari ini saya tak masak pon, saya, anak-anak dan suami makan di kedai mamak jer. Selesai makan tengahari baru kami pergi ke pasar borong Sri Kembangan. memang rambang mata beli barang dapur di sana.

Bukan apa saya ni agak cerewet la jugak memilih barang dapur, sejak hamil untuk yang ketiga ni, saya rasa sangat tak suka pergi kedai runcit. saya tgk ikan, sayur, daging atau ayam yang tak segar saya tkkan beli. huhuhuhuh adakah ini alas an untuk saya malas memasak. Alhamdulillah en suami seorang yang penyabar.

Pasar Borong Selangor tak berapa jauh pun dari rumah saya, terima je la hakikat jika nak pergi ke sana kena bayar tol. yang penting barang dapur saya segar. macam-macam beli sayur pelbagai jenis, ikan siakap, ikan kembung, sotong dan buah-buahan yang pelbagai jenis tak sampai rm50 pon.

Kesimpulannya untuk berjimat, kita perlu rancang menu untuk seminggu dan pergilah berbelanja di pasar borong yang berdekatan.

selalu lalu dan tengok je.
agak selesa bershopping di sini, tk busuk dan pengudaraan yang baik

No comments:

Post a Comment