Sunday, 8 September 2013

Kalsium Nutrilite mengandungi Alfafa

Teks: Anisah Abd Rahman

Bile kita sebut tentang kalsium orang kan fikirkan susu. Tetapi berapa gelas susu yang kita perlu minum untuk mendapat kalsium yang mencukupi.

Adakah kita minum susu setiap hari? Ada orang takut untuk minum susu kerana takut gemuk.

Bagi saya untuk dapat kalsium yang mencukupi sangat mudah dan kosnya tidak sampai RM1 pon.

Saya memilih cara yang mudah untuk memenuhi keperluan kalsium saya setiap hari iaitu kalsium yang berbentuk tablet.

Lebih mengembirakan dan sebagai bonus, kalsium yang saya pilih bukan sahaja mengandungi Magnesium dan Vitamin D, tetapi ia juga terdapat campuran Alfafa yang sangat hebat khasiatnya.

Jom saya kongsikan antara kelebihan-kelebihan Alfafa ini.

Alfafa sebagai agen Detox

1.Mencuci usus bagi membuang toksik

2.Mengandungi enzim yang tinggi dalam membantu masalah penghadaman dan pencernaan 

3.Melegakan sembelit

4.Terkenal sebagai purifier untuk darah dan hati daripada bahan kimia dan logam berat

5.Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor

6.Membuang angin dalam badan (Toksin punca angin berlebihan dalam badan)

7.Menghilangkan kelesuan dan tekanan. (Toksin juga membuatkan badan lesu dan lemah)

8.Melegakan elergi dan ekzema

9.Meneutralkan asid dalam badan (Kealkalian yang tinggi)

10.Meringankan masalah badan, kaki dan nafas berbau

ini lah yang membuatkan saya rasa sangat berbaloi-baloi memilih Kalsium Magnesium dari jenama terkemuka dunia iaitu Nutrilite.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment