Wednesday, 5 June 2013

Jadi Suri Rumah Pun Perlu Mentor ker?

Teks: Anisah Abd Rahman

Assalamualaikum pembaca sekalian,

Apabila lama tidak update blog ni penulisan dah jadi lambat. Inilah akibatnya bila degil tidak ikut cakap sifu. Sifu selalu berpesan, kena rajin update blog supaya tidak kecewakan pembaca kita. Kalau sifu depan mata mesti saya dah kena rotan ni....ampun ya sifu.

Arini nak share aktiviti saya dalam soho yang sangat bersepah. sebab tu la saya tak letak gambar. saya letak soho impian saya je yer.

Arini bertapa alam soho merangka aktiviti biznez amway saya untuk bulan jun, minggu pertama dalam jun ni semangat sangat membara untuk capai target saya sendiri.

Di depan mata saya ni sebuah buku bertajuk Pemasaran Dengan cara meniru. Yes, dalam buku ni ada cakap, dalam banyak perkara yang paling kita pandai adalah meniru. sebab tu kita perlu ada cikgu atau dipanggil sifu dan bahasa yang paling tepat ialah Mentor.

Kenapa perlunya mentor dalam kita berbiznes? Biznes memang perlu mentor sebabnya dia akan menjadi penunjuk jalan dan dia iklas membimbing kita untuk capai kejayaan atau impain yang kita ingin capai.

Hari ini aktiviti saya membaca buku ini dan berkongsi ilmu dangan rakan biz saya. Tidak menang tangan jadinya menjawab dan berkongsi idea. Nampak macam hanya sebab kosong di FB tapi jangan risau lambat laun akan ada hasil nya.

Mentor Biz saya saya hebat dan beliau juga mahir IT sebab tu la dia masuk kategori mentor hebat dalam hidup saya. Dia yang memperkenalkan buku yang saya baca ni kepada saya untuk berkongsi dengan orang lain untuk capai impian kita semua.

Apa impian saya?? simple je saya nak duduk rumah tapi income mesti ada. kalau nak ada impian seperti saya boleh start baca 3 ebook dibawah. Harga hebat e book ni hanya untuk bulan Jun Saja.


Kalau nak info pelbagai lagi jom like page kami penulis penulis dari rumah.
https://www.facebook.com/WahmSahmSoho


Sekian, cerita untuk hari ini...



No comments:

Post a Comment