Sunday, 16 June 2013

Hobi Membaca Juga Di Kira Rezeki

Teks : Anisah Abd Rahman

Alhamdulillah rezeki dapat hidup bahagia. Anak anak sedang leka bermain dengan ayahnya. Dapat la saya membebel sekejap kat sini.

Bile cerita pasal membebel saya teringat seorang guru saya masa sekolah menengah dahulu. Beliau mengajar kami subjek Kemahiran Hidup. Sebelum masuk kelas ni semua pelajar dah paham dan bersedia dengan kapas ditelinga. Hahahahhaah tkdela sampai nak tutup telinga ngn kapas kan. Melampau tu. Cikgu ni memang suka membebel, kalau kelas sejam 40 minit habis masa dengan membebel jer. Tp kekadang tu aku suka dan rindu kepada bebelan cikgu ni....apa khabar cikgu yer. Harap cikgu sihat selalu.

Kenapa la saya cerita pasal membebel ye? Saya rasa saya pon kadang-kadang suka membebel. Sebab tu bila saya ada masa saya suka membebel di sini. Saya selalu jugak la membebel kepada suami supaya rajin-rajin baca buku. Saya suka sangat beli buku. Bila ada masa lapang atau tengah menyusukan anak, saya suka baca buku.

Hari ini saya nak share dengan kawan pembaca sekalian tentang kehebatan buku ini. Tajuknnya Mudahnya Menjemput Rezeki.
Saya selalu dengar orang bercerita tentang hebatnya buku ini, tetap susah sangat nak cari, dikatakan setiap kedai buku yang saya pergi saya akan tercari-cari buku ini. Akhirnya hampa.

Sampai satu hari bila saya online di fb ada seorang hamba Allah beli banyak untuk kawannya yg juga sedang mencari. Alhamdulillah ada rezeki untuk saya. Saya beli 3 sekali, untuk di jadikan koleksi dan hadiah kepada orang yang saya sayang nanti.

Ini lah bukunya..
Buku ini memang sangat membantu untuk menambah keyakinan kita kepada Yang Pemberi Rezeki. Sehebat mana pon kita, kita jangan pernah lupakannya.
 
Click link ini kalau ada pon ingin memiliki buku yg hebat ini....Jom Jemput Rezeki Bersama
 
Yang dimaksudkan rezeki sangat la luas.
" Rezeki adalah apa-apa yang kita rasa manfaatnya, sama ada halal ataupon haram , sama ada baik ataupon buruk"
 
Apabila saya berfikir semula dan imbas kembali, memang benar la apa yang tertulis oleh penulis buku nie...membaca juga salah satu rezeki. sebabnya sejak saya baca dan khatam sebuah buku ini. Ia mengubah  cara saya berfikir, bertindak dan berbelanja. Akhirnya saya beroleh pendapatan yang tak disangka-sangka. Itula yang dinamkan rezeki juga.
 
buku ini banyak bantu saya untuk bebas seperti hari ini.
 

No comments:

Post a Comment