Tuesday, 14 May 2013

Bersedekah Dan Menabung Setiap Hari

Saya selalu mengingatkan diri saya dan sedang melatih anak-anak untuk membiasakan diri bersedekah setiap hari. saya tak bermaksud untuk berlagak atas apa yang saya lakukan. tetapi cubalah kerana ia akan memberi kita ketenangan yansg hebat.

satu masa dahulu, masa saya mula melatih diri untuk bersedekah ke dalam tabung yang disediakan banyak ditempat makan, hati merasa berat kerana kita merasa kita juga orang susah, jadi tk perlu menderma. itu seemua salah, harap kita cepat sedar dan rasa insaf.

pada kebiasaannya apabila makan tgharri atau minum pagi, kita akan membayar 1.20 dan 3.50 untuk makanan. cara saya melatih diri untuk bersedekah, saya hanya boleh minum air kosong jika tiada baki untuk disedekahkan.   ,

No comments:

Post a Comment